Hur man laddar sig inför ett 75km cykellopp

  • Man arbetar kväll/natt 5 dagar i rad innan (checkar ut 2300 dagen innan loppet som börjar 0900)
  • Man har fyllt kroppen med champagne, dadlar, nötter, choklad och återigen dålig skinka (vad är det med mig och dålig skinka??) <– champagnedieten i 4dagar i Abu Dhabi har satt sina spår på kondisen trust me!
  • 4 dagar innan loppet (när man får PM:et) börjar ens cykel krångla och pedalen ramla av…ingen bra början
  • Då ingen cykelverkstad i Malmö har väntetid på 1 dag utan snarare 1 månad får man panik (samtidigt som man jobbar från 14 – 00 varje dag).
  • Att lura till sig en cykel är bra gjort, mindre bra att den är till för Herr Långben och mina Buffaloskor (som jag aldrig ägde) är borta med vinden sedan 1999…
  • Man börjar med en detox footpatches direkt efter Abu Dhabi (för att få ut alkoholen – nämde jag 4 dagar med gratis champagne??).
  • Vilket leder till att man i 4 dagar vaknat upp med en baksmälla ala ”blivit påkörd utav en ångvält”.
  • Hur man löser det är genom att dricka extra mycket kaffe i 4 dagar och inte koppla ihop varför man vaknar som en döing med huvudvärk i 4 dagar – vadå? dra ut all koffein ur kroppen under natten??
  • Åter till cykelproblemet: att lyckas övertala ens föräldrar att köra hit Far’s cykel (som inte är världsskön men bättre än Herr Långbens cykel där inte ens stortån når ner till pedalerna).
  • Att sen äta en massa choklad mitt i natten pga irritation på försenade tåg och missad buss gör nog inte att man cyklar snabbare på lördag. Fast å andra sidan har man mer att ta utav eller hur?
  • Träna 3 morgnar på crossfit varav den sista var idag – dagen innan loppet och den bestod utav mestadels squats med vikter…
75km imorgon? Närå nemas problemas!
Det här klara vi lika bra som vi klarade 10km loppet med magsjuka 😀
Måste skryta sprang 10km aka 1 MIL på 48.29 min och det utan att ha tränat löpning under sommaren, ösregn ute (säger ju sig själv – regn inne är lite väl freaky för mig) och en mage som hade krampat hela dagen lång och gett mig tid till att inspektera toaletten ett bra tag.
I’m happy och levde på den MILEN ända tills nu på måndag efter Champagne Abu Dhabi…
Kommentera

