Hur det gick

Det gick fin fint på loppet igår. Fast nästa år så vet jag iallafall hur LÅNGT 75km egentligen är. Trodde aldrig det skulle ta slut! Och Nä, Skåne är INTE platt!!
Trust me!
Jag stod och kämpade i alla dessa uppförsbackar med Far’s gamla cykel medan GymJonas glatt cyklade på som om det var nerförsbacke. Han hade lyckats lura till sig sin brors tävlingscykel.

Loppet var ett så kallat velo classic lopp vilket innebär att vanliga motionärer tävlar samtidigt med dom där galningarna som man tror är en klunga av bin när dom passerar en.
Vi var ca 5st utav 500 som hade ”vanliga” cyklar. Resterande hade tävlingscyklar som aldrig står stilla…
Det var 46st damer i 75km klassen och utav dom så kom jag på 18 plats 😀
Är rätt så nöjd med det då energin tog slut i slutet och nope, Snickers ger dig inte energi snarare tar det mer än vad det ger och dum som jag var hade jag lämnat dadlarna i bilen.
Oh well. GymJonas höll mitt tempo och hade det inte varit för honom så hade jag inte hållit en medelhastighet på 22,4km/h.
Sluttiden blev 3 timmar och 21minuter. Fast det kändes som 1,5h totalt…alltid något 😀 nästa år blir det med en racercykel för mig och då jäklar! 😀

Kommentera

