Inga köttbullar med mouus för mig inte

Dagens uppgift var att ta en powerwalk till IKEA med min väninna för att äta deras frukost och införskaffa lite värmeljus och en strykbräda (hur kommer det sig att när man väl har fått dille på strykbräda och inser att man inte har någon så kliar det i fingrarna på en efter att få stryka? jag menar, jag har nu gått i 3år med en strykbräda i städskrubben och inte en ENDA gång har jag tagit fram den men nu så fort Mor fick den tillbaka så vill jag enbart stryka dagarna i ända.)

Tyvärr blev det inställt – man ska inte gå i blåsigt väder med ont i halsen och framförallt inte för att ta sig till IKEA. Stackars väninna 😦

Så nu sitter jag här och har inte någon aning om vad jag ska göra. Kanske införskaffa bredband då mitt mobila tar slut idag och sen sitter jag på backen?

Kanske ta mig till Jysk och köpa dra på lakan?

Kanske ta mig ner till stan och köpa den här plattan som jag inte kan sluta tänka på men som jag vet om att det kommer att vara hårt att se sparpengarna försvinna på. Och då är frågan; ska jag beställa den på nätet och spara 200kr men vänta alldeles för länge? (typ 2 dagar) eller ska jag skita i det och ta mig ner till Expert och införskaffa den där samtidigt som jag cashar in lite medmerapoäng??

svårt val jue!

Kommentera

