Paleokanelbullar – ett ihopblandat recept

Okej då ska vi se om jag kommer ihåg det här, blandade 2 stycken olika recept, ett amerikanskt med en massa tsp och cups mätningar och ett LCHF med en massa dl och annat skit men men here we go:

32g x 4 mandelmjöl (ca tillslut orkade jag inte väga och bara hällde i lite till typ)
1 nypa salt (jag tog 2 lite för mycket)
4 ägg (enligt LCHFreceptet men jag som är allergisk tog eggreplacment och en massa vatten typ)
Kokosmjöl (vet inte hur mycket jag hade inget mjöl hemma så jag tänkte: kokosmjöl = kokosflingor…fungerade det med :D)
2tsp bakingsoda (vilket i min värld är 2 tsk bakpulver – kanske därför dom inte jäste?)
Honung ville dom ha i – hade jag inte så jag slängde i lite René Voltairs kokospalmsocker typ 4 tsk eller något
2 tsp kardemumma
Vaniljsocker (hade jag inte hemma blev äkta vanilj från vaniljstången mycket bättre 🙂 ).

Blanda allt till en röra – med mixer enligt recepten men den har Ystern så jag tog träskeden. Ska det vara stenålders så ska det 🙂


Låt sedan ”jäsa” i ca 20-30 min (om den nu vill växa eller inte).

Ta en bakplåt och lägg på bakplåtspapper och sen lite plastfolie. Klicka över smeten på plastfoliet och lägg på ännu ett plastfolie. Ta sen brödkavlen och kavla ut (degen är kletig därav allt plast). Ta bort översta plastfoliet och bre på kokosfett/olja.

Tror att kokosolja hade varit godare men jag hade bara kokosfett (som ser ut som margarin och smakar ingenting). Men skit the same typ. Häll på lite till kokossocker och en MASSA kanel.
Ta sedan ena hörnet utav plastfoilet och rulla ihop degen till en rulltårta. Skiva sedan upp som vanligt och lägg i muffinsformar. Strö över lite kokosflingor/pärlsocker/whatever ni har hemma ovanpå.

Sen in i ugnen (175g) i ca 15-20 min tills dom ser klara ut.

 

 

Voila!

Ursäktar mig för felvända bilder WordPress vill inte samarbeta med mig idag :S
One thought on “Paleokanelbullar – ett ihopblandat recept

Kommentera

