Att få just det samtalet man aldrig vill få

Igår förändrade ett enda kort samtal hela vår familjs värld och vände den upp och ner totalt.
Sömnbristen från veckan blev ännu större och dagen har spenderats med att agera chaufför fram och tillbaka mellan Sverige och Danmark.
Precis innan jag skulle lägga mig igår kväll vid 19.30 ringde mobilen och jag hörde det värsta jag har hört pålänge:
”Din Far har det inte särskilt godt och är påväg till sjukhuset med en ambulans”.
När chocken väl hade lagt sig var det bara att fort som faan att ta på sig kläderna igen och ta sig över bron till Kastrup och möta upp Pappas chef för att sen bege oss till Hvidovre sjukhus.
Tack och lov var det inte ”allvarligare” än att han blev utskriven efter 24h men han måste kollas upp här hemma i Sverige istället.
Just nu slits man mellan att ta sig till jobbet imorgon bitti för att sen åka upp till Stockholm och se på CrossfitSM eller att stanna hemma och vänta på nästa samtal…
Usch, gårdagen vill jag aldrig uppleva igen på minst 10år!
För nästa samtal kommer nog inte att sluta med ”men han har det godt nu”….Det ruskade om oss alla och framförallt för Pappa. Nu ska man få honom tillbaka på banan igen och inse att livet inte är över än. Än kallar inte sista vilan! Näe, banne mig nu jäklar ska vi lura döden så in i norden. Det här var bara en liten varning nu har vi vaknat upp och nu jävlar ska vi stoppa karusellen! Dags att leva livet på det riktiga sättet 😀

3 thoughts on “Att få just det samtalet man aldrig vill få

  1. Usch Kristina! Jag vet hur det där samtalet känns, och jag vet hur det kan sluta. Fick en klump i magen när jag började läsa ditt inlägg, och blev väldigt glad när jag läste att det gått bra trots allt.
    Ta hand om dig och din pappa! Kramas mycket! Och jag hoppas att du slipper fler sådana samtal på väldigt väldigt länge…

    Många kramar från oss här i Belgien

  2. Nej, vi är alldeles för unga! Att mista pappa var det värsta jag varit med om…
    Se till att han kommer till sjukhus. Insistera!!! Vi fick kämpa mot sjukvården hela tiden i somras, det är jobbigt men det funkar.

    Hoppas allt blir toppenbra till slut för er trots allt!
    Massor med styrkekramar

Kommentera

