Delade födelsedagar = delade presenter

Ibland är det bra att ens föräldrar fyller år dagen efter varandra.
Igår var det Mors födelsedag och idag är det Fars, praktiskt säger jag!
Glömmer man den ena så glömmer man den andre aka ingen känner sig mindre värd.
Kommer man ihåg dom bägge blir det dubbelglädje och ordnar man en vykortskidnappning med ledtrådar i till bägge som slutar med en ost/tapas kväll med 15% vin och champagne blir det dubbelt så billigt och en mindre gång att agera chaufför åt 2st smått överberusade föräldrar som har fått se sig själva bli rejält slagna i Gin Rummy.
Btw. Att träna för att kunna unna sig en ost/tapaskväll som heter duga är bara bullshit – det räcker med att man sitter med minst 4st Malmqvistar som inga hämningar har när det kommer till att skämta om allt mellan himmel och gjord.
Tror inte det var all laktos i osten som gav mig magknipen igår – det måste ha berott på allt skratt och kippandes efter luft.
Sådant här behövs när den ena precis har kommit ur chocken över att bli gammal och sjukhuspatient och den andre precis har insett hur ofantligt dum ex-sambon är och nu jäklar i det blir det slag på djungeltrumman.

Har jag sagt hur mycket jag älskar min fullständigt STÖRDA familj?

One thought on “Delade födelsedagar = delade presenter

  1. STÖRDA? hmpf! Jag hoppas verkligen att jag är medräknad där!
    Men du, tell me. Störda ex-sambon? Vad har hänt??? Jag vill veta! Jag vill höra skvaller hemifrån!!

Kommentera

