Ett litet tips bara såhär en torsdags förmiddag

Om man bestämmer sig för att ha en detox dag är det rätt så bra att inte det här infaller:
Vakna upp vrålhungrig när man enbart ska äta kokosolja.
Inse att koffeinbegäret är så stort att 3 koppar pepparmintste inte kan råda bot på viljan att vilja dricka något varmt.
Kokosolja…vad tänkte jag på? där är det ju inget som man kan tugga.
Tugga tuggummi som en idiot så att tänderna får arbeta lite – inte helt detoxing men ändå.
Ha tvätttid samtidigt så man måste upp på morgonen och springa = man blir ännu hungrigare.
Gjort chokladkokosdadlar till inneboende’s födelsedag idag…
Bestämt afterwork men en kollega senare på kvällen.
Nä, vad tänkte jag när jag hoppade på en kokosoljadetox?
”Mmm, kokosolja är ju gott”
Ja jo men kanske inte 6 matskedar om dagen :S

Kan ju då erkänna att det höll sig till kl. 0945 sen åt jag 4 dadlar och en grapefrukt (det är väl ändå lite detoxing i det med?).

Varför detoxing? efter vetegräschock, matförgiftning, magkatarr och en massa grädde på det är min mage rätt så upponervänd därav detoxingen. Som inte gick så bra. Men inget kaffe än och huvudvärken är STOR och jag hungrig igen. Dags för att leta efter föda!

Kommentera

