Så gör vi ett till försök

I helgen lovade jag Ystern att jag skulle på måndagen ta ut Monstret på en liten lunchpromenad.

Och det gjorde jag trots den där hjärnskakningen som gjorde mig till en 95årig dam som inte kan böja sig ner.

Tog därför ut Monstret på en kort tur enbart utanför dörren – och för första gången för mig sticker han iväg som en pingpong boll. Fram och tillbaka, fram och tillbaka kutar han. Om han lyssnade på att jag ropade på honom?

Visst gjorde han det. Han till och med stannade upp, såg på mig, log ett fult litet grin och kutade sedan iväg som om det var eld i hans bak (han skulle gott ha det egentligen!).

Note to myself: det är INTE en bra idé att springa med hjärnskakning och blått lår.

Note to myself: det var sista gången jag gick ut med det monstret.

Om han kom tillbaka?

Jodå, efter att ha ”sprungit” runt kvarteret och ropat efter honom ser man en liten vit fläck pila förbi och tillslut får jag honom att komma till mig. Svart på magen och med svansen mellan benen försvinner han in i vardagsrummet illa kvickt och ligger där och skäms.

Ha! Nu trodde han allt han hade kommit undan! Nänä, den där pricken fick sig en rejäl dusch och även då skämdes han.

Jag lovade både mig själv och Ystern att jag aldrig ALDRIG tar ut det där monstret igen! Never in my life, kommer inte på frågan! NixPix no way José!

Idag (onsdag) sitter jag här och bävar inför dagens lunchpromenad som jag tydligen sa ja till efter denna incidenten…Men nu har jag fått Ystern till att lova mig att ta på hans sele innan hon lämnar hemmet så jag kan hooka fast kopplet på Mr Monster.

Men jag svär! (över min ännu inte döda Mormor, Mor, Far, Yster, DannyBoy) att rymmer han igen från mig så är idag den ABSOLUT sista gången jag tar honom ut (aldrig hört talas om kattlåda?) och rymmer han från mig och jag får tag på honom så blir det något mycket värre som väntar honom än en liten dusch…

 

Kommentera

