Okej okej jag erkänner då!

Jag har varit deppig – jag har varit väldigt deppig den här hösten (och alla andra höstar för den delen – tycker inte om att jag går i slowmotion just då).

Jag har varit så deppig att jag hela Oktober levde på dadlar, ost och choklad och ingen träning. Vilket resulterade i uppgång och att jag just nu känner mig som en stoppad korv.

Inte blev det bättre när jag såg mitt julschema där min besättning är den lilla klicken på 10% (utav 350 anställda på basen) som fick ett förjävligt julschema. Jag kommer inte att vara hemma överhuvudtaget och under mina 5 arbetsdagar har dom maxat mig med 50,55 arbetstimmar totalt (22-26dec). Ja, det är en del av mitt jobb att jobba på julen men att planera en besättning såhär är inte humant – inte ens Far som arbetar med det här ansåg att det var okej. Synd att han jobbar på fel företag bara 😦

SÅ, ja smått deppig och nu kan jag inte träna för att få upp endorfinerna, häpp! jag får mig inte ens till att dammsuga och städa här hemma eftersom allt går så långsamt och att böja mig ner är inte att tänka på. Så vad gör jag istället?

Tja, äter, försöker få mig till att ringa lite samtal, tvingar ut mig på små korta turer och försöker hålla huvudet uppe och intala mig själv att julen kommer att bli bra ändå. Ingen julmat (vet inte ens om vi får någon mat på julen – vad har öppet i Danmark? Kebabistan eller??), ingen Lillnisse och hur ska man få lusten till att julpynta sitt hus när man inte är hemma alls?

Nu hoppas jag verkligen att jag får min obetalda semester i Januari för det behöver banne mig jag! Och att blåmärkena går över så jag får mer energi till att tvinga mig iväg till gymmet och bli glad igen.

Och styrkan att INTE äta sådant som jag inte tål <–den är svårast :S

Kommentera

