En sådan dag

Där man tappar alternativ välter allt man tar för sig.

Idag har jag lyckats med att vända upp och ner på krossade tomatburken ca 25sek för tidigt. Vilket skapade ett blodbad a la Stockholms på mitt köksgolv och min morgonrock (ja, jag går runt i morgonrock när jag är hemma och framförallt när jag är förkyld).

Idag har jag också lyckats köra på hallbordet så att allt välte med dammsugaren (när man för en gångs jäkla skull lyckas ta fram dammsugaren!).

Dagen har också bjudit på en känsla av att förkylningen bara blir värre men örat blir bättre.

Men vad den här dagen framförallt har bjudit på och som ledde till att jag lyckades dammsuga efter 2veckors latande är det här:

ZANZIBAR here we come!

Semestern är planerad och köpt och trots rädslan (och spänningen) att flyga med EgyptAir så är det banne mig värt det för äntligen ÄNTLIGEN ska jag iväg på en 10dagars semester med INGA måsten och bara NJUTA. Det var verkligen på tiden! Har inte haft en ordentlig semester på 3-4år nu.

Och ja, jag åker med Mor och GymJ men det blir nog bra det med. Mor är en coolpantertant (minus leopardprickarna) och GymJ är van vid att resa själv så det här ska nog gå bra. I värsta fall kan man dela på sig. Och jag har avsagt allt ansvar nu när biljetterna är bokade. Inte mitt ansvar att vara reseledare jag är på semester 😀

Fast Ystern försöker göra sig själv mindre avundsjuk genom att skicka det här till mig:

http://www.google.se/imgres?q=zanzibar&um=1&hl=sv&sa=N&rlz=1C1CHMY_svSE308SE308&biw=1280&bih=909&tbm=isch&tbnid=47oucda9ZtB8pM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.trekearth.com%2Fgallery%2FAfrica%2FTanzania%2FEast%2FZanzibar%2FZanzibar%2Fphoto1020498.htm&docid=_tOX6ILVtXpflM&imgurl=http%3A%2F%2Fi1.trekearth.com%2Fphotos%2F86613%2Fzanzibar_05.jpg&w=800&h=600&ei=RuLcTs2NK-r_4QSOq8HxDQ&zoom=1

Förstår inte riktigt vad hon menar – vill du ha en sådan i present eller??

Kommentera

