När man heter Kringlan så firar man inte julen på den 24 – bah! det är bara mesar som inte kan hålla ut till den 28!
Tyvärr vaknade man på sin andra lediga dag med feber, smärta i kroppen, ont i halsen och öronen och täppt i näsan.
Så det som skulle ha blivit en rolig dag med träning, julklappsfirande och mormorbesök blev en dag där jag hann med 3 tupplurer i badkaret innan lunch (ja, jag har en tendens att lägga mig i badkaret halv fult och somna när jag är sjuk), och en massa ”tyck synd om mig för jag är riktigt ordentligt SJUK”.

Men eftersom jag trots allt heter är den jag är så fick jag fnatt på att vara hemma och följde iaf med till Mormor och hälsade på kusinerna. Där bjöds det på mandelmusslor med grädde och sylt (mmm, grädde och sylt – skulle jag kunna leva på i stort sett).
På kvällen blev det en liten julaftonskväll med julmat och julklappar. Vad gör man inte för klapparnas skull?
Proppar i sig x antal ipren och hoppas att det ska fungerar.

Nu idag ska jag försöka ta mig ut och införskaffa lite ingredienser till dagens älggryta. Inte för att jag har lust på den men den gick ut igår så då blir det till att tillaga en.

Kommentera

