Man tager vad man haver i sin lilla hage

Häromdagen (innan jag blev sjuk) hittade jag älggrytkött för 45kr (830gram). Vilket är ett riktigt kap! När ett kilo egentligen ligger på 289kr/kg.

Haken var att köttet gick ut igår (alltså en dag efter inköpet). Men den höll sig till idag då jag kände mig tvungen att tillaga den. Inte kan man låta älgkött gå till spillo!

Receptet var ett enkelt recept med schalottenlök, vitlök, kryddor, morötter, palsternacka och rött vin.

Då jag inte har något rött vin kvar här hemma (har en tendens att samla på mig en massa flaskor för att sen ge bort – rött vin ger migrän och fula tänder).

I alla fall inget rött vin enbart ett Rosé Cava från Malaga och ett sött spanskt vitt vin…Inga bra alternativ alls att stoppa i en gryta…

Men så hittade jag en flaska Glögg! Vips i med flaskan och så slapp jag köpa vinbärsgelé till maten för glöggen smakar precis som om att jag har hällt i en massa gelé.

Hur grytan smakar?

Jodå, jag tror den är god men jag kan inte vara helt hundra. Misstänker att mina smaklökar inte är som dom ska nu med täppt näsa och allt.

Kommentera

