Influensa

Att vakna upp med hög feber var ingen höjdare. Ännu roligare blev det när varken Ipren eller Alvedon tog ner den. När jag väl hade ringt runt gråtandes till Mor, Far, Ystern, OPSen (arbetet var tvungen att sjuka mig inför dagens första arbetspass) fick jag tillslut tag på min vårdcentral och fick en tid inom 30min.
Älskar att jag har byt vårdcentral till Feelgood. Från CapioCityklinik där allt luktar kräk och sjuksköterskorna är otrevliga och läkarna knappt ser på en till en vårdcentral där (okej, igår hade dom problem med telefonen och tog den inte PANIK!) men i alla fall. Att komma till en vårdcentral där sköterskan är trevlig och läkaren han kommer ihåg en redan efter första mötet och man har alltid samma läkare. Och han kläcker alltid sådana härliga kommentarer som:
”Du ser om möjligt ännu värre ut än vad du gjorde sist” <– med glimten i ögat och ja, jag såg ut som en zombie.

Slutdomen blev Influensa med 40graders feber (trots Ipren/alvedon i kroppen) och risk att få halsfluss pga svullna sköldkörtlar.

Så jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!
Själv blev jag sjukskriven till den 8jan och planen inför dagens kväll är att hyra en film/serie och käka popcorn, typ.

Btw, ser att på mina andra inlägg är där en massa stavfel och grammatikfel – ber om ursäkt är inte lätt när man är för lat för att läsa igenom texterna samtidigt som man ligger i soffan och skriver på en lutande dator.

Kommentera

