Murphys lag:
Få stopp i magen första semesterdagen och vara det tills dagen man åker hem på, trots 1liter ingefärste/dag 2dagar på raken (ett tips är att INTE hälla i sig det under 30min – magen mår inte bättre utav det, tro mig). Fine för att magen inte ville fungera om det nu inte hade varit en bikinisemester som vi var på. Kan lugnt säga att där är ca noll bilder på mig då till och med huvudet såg ut som en WillyWonka medarbetare…
Men är det då inte mer än rätt att man på hemresans första mellanstopp blir matförgiftad av en tonfiskrörasallat och sen spenderar resterande flygresa och stopp med att fisa på planet (tack gode Gud för Egyptairs filtar!) och gå skyffeltrafik till Kairos toaletter (tips igen, se alltid till att där är papper INNAN du sätter dig! Den där vattensprutaren är INTE att leka med). Så från förstoppning på resan till att springa till toaletten konstant här hemma…Jag misstänker att jag tar igen alla besöken jag missade i Zanzibar…Note to myself; ha alltid med dig en flaska lax ifall du inte vill spendera en till semester gravid med foodbaby (för god mat för att avstå) och ät inte en tonfiskröra med salladsblad när du vet om innerst inne att salladsblad inte är vanligt i landet du vistas i och se till så att alla i gruppen äter detsamma – varför lida i ensamhet? Jag struntade i att jag blev sjuk. Nä, jag var bara så glad över att det för en gång skull inte enbart var jag som blev dålig utan alla tre var väldigt tacksamma över Egyptairs filtar🙂

One thought on “

Kommentera

