I gajve op!

Det här med att hitta kläder är ett rent helvete. Framförallt för en som verkligen inte tycker om att shoppa – nätshopping fine men IRL shopping med en massa folk runt omkring en *huhu* Bara det här att sminka sig på sina lediga dagar tar ju emot.
Igår tvingade jag mig ut eftersom jag nu har insett att kläder det har jag. Men kläder som matchar/passar till varandra saknar jag fullständigt.
Det första jag gjorde var att jag förbjöd mig själv att ens titta åt det hållet träningskläderna hänger.
Jag har 2 olika Kringlan:
Arbetsuniformen – med doughnut och hela fadderullan.
Gymkläderna/myskläderna aka ugly as hell men för sköna för att inte gå runt i. Min ICA butik har enbart sätt mig i unisex gråa sweetpants – så illa är det.

Så inga träningskläder fick hamna i mitt synfält igår.
Det första jag såg var Gina Tricots nya linje utav träningskläder….Fail again.

Oh well, efter att ha dragit mig själv bort från hyllorna började jag kolla på ”normala” kläder och plötsligt kände jag mig inte bara gammal utan lastgammal. En gammal kärring som tog upp ett plagg efter ett annat och vred och vände på det för att tillslut ge upp om hur det ska sitta på kroppen.

Okej, så varken Gina, Bikbok, H&M, Zara, Monki, Indiska eller Åhlens hade kläder som fick mig att ”ja! det vill jag ha!”

Och efter att ha råkat prova en byxdress blev jag ännu deppigare eftersom jag inte heller får på mig något där hemma – därav shoppingen (dumma lårmuckler som fyller värre än restylane!). Sen att det visade sig att byxdressen var 3strl för små kom för sent för att lugna ner mig.

Fick tipset av en kompis att ”try the expensive brands – by a thing that costs like hell but you’ll where it for ages” – okaj! Let’s do this at By Malene Birger…
Grön paljettklänning är tydligen inte min stil heller…
Fann dock en mössa på rea för 29kr – räknas det som dyrt? jag menar det kunde faktiskt gott ha varit halva reapriset med tanke på att rean har varit igång sen December.

Nä, det bidde inget förutom ett par byxor som jag här hemma inte kan inte någon överdel till – fail numero doz.

Kom dock fram till vad som är mitt problem;
Att gå runt i uniform på jobbet är helt fine men att sen gå runt i gymkläder i 4år har förvandlat mig till en mossig grönsak när det gäller att komma på vad för sorts stil jag är och vad som är bekvämt. För inte är det så vansinnigt bekvämt med tajta byxor och tajt topp (vilket är snyggt) inte när man enbart har som sagt unisex sweetpants att jämföra med…

I think I’m screwd och hey! vem tog bort att det var inne att gå runt i Onesizes? Den hade ju varit klockren till Eventet OCH lätt att införskaffa…

Jag propsar på pyjamaspartaj alternativ ”kom som du alltid klär dig” – så kan jag passa på att sporta lite Mel C och får er att kanske göra en eler två burpees (efter ca 10shots tequila men det ska nog gå ändå)🙂

Kommentera

