Reminder av kvällen den 11

Och nu tappade jag allt jag skulle skriva om kvällen den elfte, typiskt. Dumma minne.

Oh well! Dagen började med en liten pre-fika med 3 andra bloggerskor utöver Ystern så var det Missy M, Kullatjejen och söta Louise. Underbara och goa tjejer och om jag ska vara helt ärlig så hade jag inte läst deras bloggar förut men lär göra det nu när man vet vad det är för personer bakom 😀

Tyvärr blev det inga bilder från min sida – fokuserade på att plåta Ystern som verkade ha ”the one and only day per year” där hon INTE blundade på varenda foto man tog. Detta händer så sällan att jag misstänker att hon har nu förbrukat sin fotogen-gen för 2012 och att hennes bröllopsbilder kommer att bestå utav slutna ögon. Kanske lika bra att göra det här i förebyggande syfte?  (minus glasögonen då såklart)

Eventet började 1230 och bestod av en lång föreläsning av Herr Ranelid. Jag har aldrig tyck om den där och är fortfarande väldigt avigt inställd till hans mediapersonlighet. Privat verkar han vara en superduper person med mycket humor och han verkar vara lika förälskad i sin äppellund som jag är i svenska äpplen så hans privatperson kan jag nog tycka om men när han blir offentlig vill jag helst inte vara i närheten. Märkligt tycke om en och samma person men så kan det vara ibland.

På föreläsningens pauser stötte man på både den ena och den andra och det var framförallt väldigt roligt att träffa alla dom som var med på bloggfikat i somras!

Bland annat Rebecka, Milott, Ina (som fortfarande inte har någon blogg trots påtryckningar i somras men som däremot fick sin man att inse värdet i att få köket inrett så som det borde se ut ;)) och fina Älvliknande Malenami. Jag undrar om hon ser så där älvalik ut när hon vaknar också. Som en skogsälva tagen direkt ur Äppelkriget (återigen dessa äpplen). Själv ser man ju ut som ett troll. Må vara ett skogstroll men likväl ett troll…

.

Förresten så misstänker jag att ”Bara en kaka till” också vaknar upp frisk som en ros. Jaja, vad är en bal på slottet? Inte alla har ju fått äran att se ut som både ett troll (skogstroll förlåt) OCH som en törnbuske varje morgon – det ni! Där blev ni nästan avis eller hur? 😉

Självklart var ”huvudpersonen” – där och om än förbluffad över alla tjejer/damer/pantertanter/killar/drags/Ranelidare.

Och som hon lyckades ”pull it off” med den lilla svarta och rött läppstift! Det osade Oscars mattan på lång väg! Wow vilken grym kvinna det där är! Och vilka nerver utav stål!

Kvällen fortsatte på Skeppsbron med underhållning som hette duga – dom där NilsPils måste vi införskaffa till Ysterns bröllop. Dragshowen såg jag inte så mycket utav mest bakhuvuden. Och det trots att jag hade höghögklackat.

Däremot lyckades jag övertala Tant/Frau Vera att sjunga karoke om jag sjöng efteråt *hrm en vitlögn skadar väl ingen? ni fick ju behålla era trumhinnor var glada över det*.

Och fuldans blev det tills mina knän sa ”Nej, stopp och belägg!”. När jag inte kunde böja på dom utan att det kändes som tusen nålar blev det dags att gå hem för att knäcka ut dom jäklarna. Högklackat + CK kvällen innan är väl inte den bästa kombon. Jag menar 500 squats är väl helt okej om man inte dagen därpå försöker sig på fuldans innegripande bootydance….

Allt som allt en toppen kväll som jag mer än gärna gör om!

Nu ska jag försöka få Ystern till att göra kokosglass mixad med knaper stekt bacon – jag har en känsla att det kommer smaka helt underbart!

2 thoughts on “Reminder av kvällen den 11

  1. Åhhh! Jag tycker Du är söt på morgonen också, Kringlan, även om Du försöker göra det värre än det är med den trumpna minen!
    Ha en fin onsdagskväll
    Kram
    Milottan

  2. HA! jag ser ut som en sparkad gnu på morgonen. I shit you not, som Emma säger. Jag är dessutom 99% albino. Mina ögonbryn och ögonfransar är kritvita, och jag har något taskigt, ärftligt rött exem i halva ansiktet som jag måste sminka över varje dag med mängder av concealer och mineralpuder. När jag inte gör det får jag frågor i stil med ”Har du gråtit?”, ”Har du en pågående allergisk reaktion?”, och favoriten; ”Är du brännskadad?” Joho. Tur att det finns smink. Men du – både du och din syrra är ett par riktiga pinglor! Och jag tycker du ser ut att vara jättesöt på morgonen! 🙂 I vår ska vi för övrigt äta 20-kulorsglass! Syrran bor i Älmhult, och när jag hälsar på henne åker vi alltid till Malmö. Min syster är hyvens, jag röstar för en systrafika alla fyra! 🙂

Kommentera

