Vuxen?

Idag var dagen med stort B. Dagen hade kommit då jag skulle betala och hämta hem den här

20120313-200910.jpg
Min alldeles egen lilla tuktuk bil. Bilen som var ett ”impulsköp” då jag och Far bara skulle kolla runt lite på bilar åt mig. Fann den, fann priset super och Far fann färgen snygg (enligt Ystern en tant färg). Men idag var det svårt att hämta hem den att bli påmind om att jag köpte den 4dagar innan han gick bort. Och hur stolt han var över att nu hade jag blivit vuxen. Ingen partner men vad gör det när man har en bil?
Nu hade alla hans flickor landat i sina liv. Men vad ska jag med min tuktuk nu när jag inte kan dela brobizz med Far?
Och jag som skämtade att jag inte tänkte köpa en bil eftersom jag väntade på att Trafikverket skulle dra in Fars körkort och då kunde jag ta hans bil och han ta bussen😉
Vem kunde ana hur nära sanningen jag var?
Men det är med stolt minne utav Far som jag kör runt i min tuktuk och tutar mig fram.

3 thoughts on “Vuxen?

  1. Hej Kringlan! Jag har en Mormor som är svårt sjuk just nu och min tid tillbringar jag hos henne och har alldeles missat det här med Din far. Det var sorgligt, tänker på Dig och syster Yster. Det är lite konstigt men14 dagar innan min pappa gick bort (det är 11 år sedan nu) köpte vi en bil till mig också. En röd honda civic! Jag förstår precis Din känsla, vännen! Varm kram Milott

  2. Tack så mycket för fin kommentar hos mig i samband med att min bror omkom – läste den först idag… Så tråkigt att din far också gick bort! Vilken hemskt sms du fick!

    Jag har gråtit tusen gånger och antalet tårar jag fällt skulle kunna fylla ett badkar, hur är det med dig nu…? Läste att du inte gråter…?

    Tänker på dig och hoppas att du tar dig igenom det hela – det måste vi ju, även om man knappt tror att det går…

    Varm kram!

Kommentera

