I mitt lilla lägenhetshus

Finns där tre trappuppgångar. I minst två utav dom bor det väldigt märkliga människor. Små kufar kan man kanske kalla dom.

I min trappa har vi en Hemmaman som vill komma hem till mig och visa sina smycken/krämer etc som han säljer och försöker värva folk till att sälja aka pyramidspel. Nämde jag att hans ögoniris är så ljusljus gul/blåa att det är skitläskigt och att pupillerna är jättejätte små? Lite smått läskigt. Ser aldrig hans fru dock barnen men aldrig frun.

I trappa numero 3 bor där en korten liten engelsman från Englands slum som ”arbetar” med gud vet vad. En sak är att han reparerar cyklar och har nu fått tag på min cykel mot att jag fick en racercykel från 96 som jag inte vågar cykla på eftersom jag inte har lärt mig hur man bromsar och att där är ingen pakethållare på. Men den ska jag tydligen cykla med i MalmöVeloClassic loppet, enligt honom då…Han är trevlig men slutar aldrig att prata om sitt liv och vänner som har lurat honom (på engelska självklart). Jag har endast sett honom med en mössa på där håret sticker ut vid kanten.

Så märk min förvåning när han cyklade ikapp mig idag utan mössa och tro fan att där inte fanns något hår!

Han saknar också lite tänder och räcker ca upp till min nästipp.

Vad det bor för kufar i mellantrappen vågar jag inte ens tänka på…

Kommentera

