Imorse när jag halvsov drömde jag om att jag var extremt sugen på söt lakrits.
Ni vet, när man är så sugen att man riktigt kan känna smaken i munnen.
Jag till och med vaknade upp med en sötlakrits smak i munnen (kan också ha varit min morgonandedräkt).

I Hemköps kassakö diskuterade jag det här med min Yster.
För i min värld kan detta drömsug enbart innebära en sak:

Jag är gravid.
Det vet ju alla att gravida plötsligt blir sugna på lakrits. Herregud! Mamma åt mängder när hon väntade första ungjäklen.
Så det är ju bara ett faktum – bättre än graviditetstest.
Drömmer du om lakrits så måste du bara vara gravid.

Ystern däremot trodde drömmen betydde att jag helt enkelt bara var jäkligt sugen på sötlakrits och att jag därför från och med idag alltid bör ha en skål med lakrits bredvid sängen.
Ni vet nära tillhands nästa gång.

Men näe, jag är envis jag.
I just must be pregnant!

Det bådar ju absolut inget gott att skaka hand med en kille – det vet ju för fasiken alla…

Kommentera

