Natt i Aalborg är lika med ett besök på Nadjas sallatsbar – himmelriket för mig. Man plockar själv av olika sallader och grönsaker sen väger man det och betalar. Standarden är alltid tonfisk med dill och granatäpple (om den finns vilket är väldigt sällan), vitlöksklyftor, lite hoummus, kokt broccoli, svarta oliver, soltorkade tomater och självklart stekta skivade auberginer – det är för dom jag kommer tillbaka varje gång! Sååå gott med stekt aubergine! Kan äta ett halvt kilo på en gång.
Dagens ”fångst” vägdes till 1,35kg…Oops sa jag och har nu verkligen lagt band på mug själv och försökt spara så mycket som möjligt till middagen imorgon kväll.
Meningen är iofs att jag ska ha det på flyget men finner det bra mycket mer njutbart att äta hemma i min stillhet och verkligen bli så in i Norden mätt att jag knappt kan röra på mig.

Längtar redan🙂 tur med en kort dag imorgon för en gång skull.

Kommentera

