Fröken löken

I mitt lilla liv finns där endast en person som kallar mig för Frk. Kristina.

20121219-062438.jpg
Och det är Stig.
Men vem är då denne Stig?
Om jag ska vara helt ärlig så känner jag inte honom så värst bra.
När jag jobbade inom hemtjänsten för ca 8år sedan så hade jag ofta samma runda nästan varje dag. Och på den rundan var Stigs fru Ulla. Dom tillhörde den ”yngre” skaran av vårdtagare (pensionärer men under 70) och dom bodde ett hus ifrån min pappa och mig.
Vilket gjorde att man alltid stannade lite längre än vad man borde och man kunde skämta och ha sig med dom.

När jag åkte till AbuDhabi pratade Stig med pappa ibland och hörde sig för om hur det gick för mig och hur trevlig jag var (hade ingen aning att man lämnat ett sådant bra intryck). Under min AUH tid så dog Ulla.
När jag väl kom tillbaka så stötte vi på varandra lite då och då – liten by och pratade med varandra. Sen flyttade jag till stan och efter det har det varje år kommit ett julkort till mig. När jag bodde hemma brukade jag smyga bort dit med hemmagjort julgodis och ställa utanför dörren – han älskade godis och hans fru avskydde hur han låg och prasslade i sängen🙂

Kommentera

