Att känna sig skyldig

Är nu inne på 4? 5? Dagen utav whole30 och jag känner mig inte lika stark som jag gjorde förra gången (sept). Den här gången är det inte en lika stor utmaning eftersom jag har blivit av med tuggummit och sötningsmedelet. Detta gör att jag misstänker att jag ”fuskar” hela tiden. Vad gör en liten bit torkad jackfrukt? ( den är ju trots allt enbart torkad och inget socker på). Känner mg skyldig efter 4sådana okej okej 5 sådana bitar. 😥 Har man brutit whole30 då eller? Måste jag börja om från början?
Måste banka i huvudet att det verkligen är no nuts and raisin och köra stenhårt på det.

Sen så suuuuger det fett att vara i Dubai med allt godis och chokladdadlar (som jag ändå aldrig äter men är man utomlands så kopplas min binging gen in och jag bara vill ha typ pommes till roomservice – för det är ju standard bland normala människor att jag sen inte tål pommes är en helt annan sak).

Bajs hjärna som bara tar detta för lätt 😦

Fast å andra sidan så har jag idag betalat ca 40kr för 90g tysk skinka utan socker- det sög lite fett och en avokado för 18kr…Dubai är dyrt när det kommer till whole30…

2 thoughts on “Att känna sig skyldig

    • Jo det får man men måtta. Men eftersom jag är allergisk i stort sett mot allt det som är ”förbjudet” och har redan uteslutit sötningsmedel så ville jag ha en utmaning i den här omgången utav whole30. Och då jag på den senaste tiden ätit väldigt mycket nötter så bestämde jag mig för att det får vara hjärnans kamp den här gången 🙂

Kommentera

