Ofrivillig vilodag

Vilodagar är ett måste när man tränar och rör på sig mycket men när man får en ofrivillig så är det inte lika kul.

I onsdags var det ett KB pass som förstörde mina underarmar så torsdagens wod med enbart backsquat var, okej inte välkommande (avskyr backsquats) men det var iaf lite skönt för underarmarna som fick mjölksyra så fort dom såg en skivstång.

Det blev ”tunga” vikter trots att jag skulle ta det lätt med knäet. Gjorde pr på 50kg backsquats vilket är 5kg mer än sist. Inte mycket i vikt men heck alltid något.

Iallafall så förstörde det passet mina ben – både knäet och låren. Så fredagens morgonwod var *hrm* svår att ta sig till och svår att motivera sig för. Det var en lång chipper där man var tre stycken i sitt lag. Riktigt rolig och det gick bra. Jag gjorde vanliga squats när det kom till viktsquats.

Och allt flöt på efteråt också. Visst jag var liite väl för trött när jag vilade 1h innan det var dags att cykla till bodyscanning – värsta stället ever med en störd person – en helt annan historia men fy som han inte kunde någonting och ja, det sättet han pratade med var enbart inläst material. Learnd my lesson.

Iallafall så cyklade jag dit. Kom knappt över med benet på cykeln (har en herrcykel) – sen gick det inte många knop.

Men efter bodyscanningen så började jag må såå pyton. Tryckande huvudvärk. Ni vet, när huvudet känns som om att den har en liiten för trång hjälm på sig?

Och feberkänslor i hela kroppen lägg då till att det var svinigt kallt ute också.

Så när jag väl hade lyckats ta mig hem vid 12tiden så var det bara lunch som gällde och sen soffan.

Lunchen var som vanligt kokt lax med grönsaker och kokosmjölk + halva örtsaltburken…Inte riktigt planerat den där sista kryddan.

Sen sov jag från 13 till 16 då jag hade tvättid. Och resternade kvällen gick jag runt med den här huvudvärken och var sur på mig själv som hade spenderat en hel dag inomhus när jag hade en massa att göra utomhus…

Idag är huvudvärken nästan borta men jag misstänker att jag har/haft en infektion i kroppen som gick ut till musklerna för jag har fortfarande tung kropp och mjölksyra i underarmarna. Hur länge kan man ha mjölksyra egentligen??

Så dagens wod kl 9 blev avbokad och dagens bikrampass kl 1630 ska också bli avbokad – mest för att jag känner mig svullen och har NOLL lust att spendera 90min i ett rum fyllt med svettiga, taniga, snorkiga personer. Ja, dom är snorkiga – dom pratar ju inte med en.

Det får bli en lång walk med ystern och sen kanske en till walk och humhum, jag har 31kr kvar på matkontot = det har nu spenderats 3 200kr på en månad på EN person…Nicht gutt.

Jag är klar med frukosten och klar att gå – Ystern har precis börjat äta sin frukost och ska duscha sen. Herregud, jag kommer inte att komma iväg förrän seeeent. Avskyr att vänta är så rastlös + att jag alltid äter tonvis med mat hemma hos Ystern när jag väntar. Poop typ?

 

Kommentera

