Som en flodhäst

Är det någon mer än jag som går på Whole30 som är konstant törstig?

Kanske därför jag vill ha äpple/päron hela tiden – det är vatten för mig.

Dricker minst 1l vatten vid varje måltid och idag på jobbet hade jag redan efter en halvtimme uppe i luften hunnit dricka en halv liter…Det här kan inte sluta bra…Kommer att få en vattenskalle.

 

Förresten så har jag blivit galen (utöver det jag redan är). Borde just nu ligga i sängen och sova eftersom jag har tidiga arbetspass den här veckan och gick upp 4 imorse för att göra en 11h dag och ska upp nästan samma tid imorgon (dock en VÄLDIGT kort dag imorgon – en sådan dag som man säger ”plötsligt händer det”).

Iallafall så borde jag sova nu, har varit ute på en kvällspromenad i snön och borde i teorin vara helt slut. Men nä, jag har tänkt hela dagen på att jag sååå väldigt gärna vill tryckkoka lite fläskkarré till pulled pork. Och trots att jag kom hem vid halv nio efter promenaden ikväll så ställde jag mig och började göra iordning för en pulled pork. Och ni vet hur det är; när man väl börjat förberedda så kan man bara inte sluta mitt i, nä det kan man bara inte. Så nu får jag sitta här tills den är klar runt tio tiden och få tja kanske 5h sömn om jag har tur?

 

Är det inte nog med att jag har fått dille på att tryckkoka allting eller snarare koka allting överlag så har jag fått för mig att jag verkligen behöver en slow crook potter också! En tryckkokare som gör alla långa timmar till väldigt korta timmar och en slow crookpotter som gör alla långa timmar till ännu längre timmar…Vart ska det här sluta?

 

One thought on “Som en flodhäst

  1. Jag känner igen mig när det gäller törsten även om det är inte är så jobbigt just nu (i perioder så kan jag med lätt dricka en liter vatten till maten..)

    En sån där tryckkokare och den där andra manicken du pratar om har jag funderat på med. Fast jag har inte plats.. Skaffade nyligen en matberedare för att kunna göra eget nötsmör och nu är det proppfullt i köket, haha.

Kommentera

