Last day

Så var sista dagen på whole30 över.
Den här gången var den inte lika svår som första gången. Och det har ju att göra med att jag har i stort sett levt som whole30 efter september.
Den här gången skulle jag försöka hålla mig ifrån nötter och russin – det ock verkligen sådär inte särskilt stolt över att jag inte lyckades hålla det het och hållet.

Annars har maten gått bättre den här gången har jag knappt råkat få i mig ngt som inte är ok.
Haft lite svårt med frukten men verkligen försökt med Max 2-3 om dagen.
Frukosten hittade jag sista dagen – chiafrön gröt med kanel, surbär och kanel men alltid ngt.

Självklart mår jag bättre men jag har också gått upp 2kg – inte helt och hållet den effekten jag ville ha men samtidig har jag börjat bli starkare i mina armar när det kommer till pullups och t2b.
Nu blir det att fortsätta med hummers utmaning ”be all you can be” fram till mars – strikt paleo men det ska nog gå.
Jag har också äntligen tagit mig i kragen och skaffat pt – 2ggr i veckan plus 3dagar med cardio. Det här ska bli intressant känner jag 😁
Misstänker att jag äter för mycket – nyttig men för mycket. Så vi får se vad han säger. Skriver en matbok nu och skit som jag småäter :/

Hade visserligen önskat att gymmets utmaning skulle vara över nu – dom senaste dagarna har jag kunnat döda för pepsi max!!!

Måste ta mig i kragen och börja stretcha och göra core varje dag.

Det jag upptäcker varje gång jag går på whole30 är att jag hittar tillbaka till lusten att laga mat – alltid något 🙂

Dagens frulle på hotell blev chiagröt med 1,5äpple, 1 stor tomat och 2koppar kaffe. Sparar mig inför dagens sallad från Nadjas – stekta auberginer mums!
Har inte haft stop i Aalborg på länge så där är några månader att ta igen med salladen haha 😎

20130201-084644.jpg

Kommentera

