Noll återhämtning

Klockan är nu halv 5 och jag har varit vaken till och från sen 23 igår kväll. Trodde först det berodde på att jag till middagen åt lite mer än ett halvt kilo blomkål plus annat – it has been a active stomache since then I tell you.
Men nä, tydligen inte.
För trots att jag har haft/har en mage lika stor som Homer Simpsons och släppt väder så mycket att jag börjar tro att näsan vant sig och anser numera att det inte luktar så är det inte enbart det som har ställt till det för mig inatt.
Jag mår så illa och har ont i nacke/skuldrorna/benen och armarna – dom två sist nämnda är pga tisdagens första pt pass. Fy fan!
Där var det inte ”gör 25reps gånger 5 varv” nä där var det ”gör så många så att dina händer krampar (vilket dom gjorde) och du tror att du ska dö, sä går vi vidare till nästa övning sen”…
Iallafall så trots thaimassage i tisdags eftermiddag, har känt nackspärren komma smygande den senaste veckan så hjälpte det inte.
Och nu när jag tänker efter så har jag i stort sett reagerat på all mat jag har ätit (finns en anledning till att det står feederfriend – gasybumbum typ”).
Jag har sett ut som en smurf efter varje lunch nu i en vecka för att vädret inte kan bestämma sig om det ska vara kallt eller varmt eller kallt eller varmt eller bara pissekallt runt plusgraderna.
Så min slutsats efter att ha varit sömnlös halva natten med illamående, smärta i kroppen och fisar (som enligt mig inte luktar mera – näsan är nog jävligt avtrubbad efter 8h i den här gaskammaren) så har jag kommit fram till att jag nog har en eller annan infektion i kroppen och det är därför jag just nu känner mig som Heffaklumpen och mest vill lägga mig ner och dö samtidigt som jag vill bestrida infektionen – I Got the power over my body no one else – typ genom att springa mig sönder på löpbandet alt ta en jäkligt lång promenad, men det är det för kallt för enligt mitt huvud.

Fick i alla fall ställa in morgondagens CF pass kl 0615 – sjuk tid! Men jag hade sett framemot det för förra gången var det så roligt!

Sitter nu (halv 5 bara för att påminna er om hur djävulskt tidigt det är) och tvingar i mig en apelsin och lite pysilliumfrön för att få igång magen snarare få ut fotbollen som jag verkar ha svalt under nattens få timmar utav sömn.

Det är i sådana här stunder som man är glad att man bor ensam. Frågar ni mig om jag säger det samma kl 0800 idag så lär nog svaret vara något helt annat – bilen står på gatan och måste flyttas – fail…

Kommentera

