En ”liten” recap…

Vår efterlängtade semester till THE states började bra, mindre bra, sämst, bättre, mindre bra till sjukt bra resa.
Började med att vi blev uppgraderade till Economy extra på SAS – tomt flyg ändå, helt okej säten och bättre mat än i economy.
Landade i Chicago för att inse att vi aldrig skulle hinna med vårt connection flight till Denver. 3h i customs i en instängd bunker utan någon luft för att sedan springa bort till vår check in disk enbart för att inse att allting var inställt pga vädret.
Tydligen thunderstorms och gud vet vad.
Så sömn på flygplatsen till nästa dags flyg som skulle ta oss någonstans för att sen flyga till Denver. Inget hotell eller matvoucher pga väderförhållandet aka inte flygbolagets fel aka snåljåpar som inte ens kunde ge en en internetvoucher så att man kunde kontakta folk.

Natten spenderades på golvet med filt och kudde (som jag norpade från kinsernar – dom norpade sängarna jag tog deras täcken – suckers).
Fast egentligen sov jag inte utan jag lekte mest med O’Haras toaletter – film kommer inom kort *hoho*.

Dagen därpå trodde vi att vi skulle klara oss vädret klarnade upp till slut. Men no way josé. Vårt flyg blev inställt i sista minuten och nu blev vi lovade en plats direkt till Denver med ett annat bolag OM vi sprang genom hela flygplatsen – som vi kutade – dagens motion done check!
Väl där stötte vi på en till som skulle till Denver som sa ”nä, det flyget är fullt hur har ni lyckats få plats? ring det här numret och dubbelkolla, låna min mobil no problem”.
Det samtalet tog bort allt mitt hopp. Ingen plats, ingen standbyplats, ingenting. Gatepersonalen hade gjort något fel med bokningen så det aldrig gick igenom.

SOM jag grät – kunde inte hålla tillbaka tårarna. Ingen sömn på 26h, inget bagage (incheckat), inga fler flyg till Denver, inget internet inget ingenting.
Där och då bestämde jag mig för att köra ner till Denver från Chicago – en liten tur på ca 14h enligt googlemap….Googlemap ljuger….det tog ca 16h…
Vi fick tag på den sista hyrbilen för en hiskelig summa – don’t ask. Och det var då jag fick den här känslan ”Näe! jag måste hitta snubben som lånade oss sin telefon och fråga om han vill åka med oss ner till Denver”.
Sådär sprang jag runt och letade efter en snubbe jag knappt kom ihåg hur han såg ut – med pandaögon.
Vi fann honom och han sa ja direkt (han hade blivit ombokad till orlando och sen Denver – ett flyg som aldrig gick heller senare på kvällen…).

Den där roadtripen var riktigt rolig. Åkte bil med en vilt främmande man som det första han gjorde när han kom in i bilen var att sätta på sin Spotifylista och spela Manfred and Sons – kunde det bli bättre?

Plus att han körde nästan hela turen. Måste inse att amerikanarna är gentelmens och inte säger till att dom är trötta och att jag ska ta över.

Tillslut var vi i Denver, hämtade vårt bagage som hade kommit med första flyget från Chicago (ibland borde man vara ett bagage istället). Tog oss till lägenheten bara för att se en lapp där det stod:

”Lockbox frosen, contact me for instruction. Hiden key in the lobby”.
Nu trodde ju hon att vi skulle komma på onsdag kväll vi kom fram på fredag morgon kl 05. I lobbyn finns där en soptunna och en matta. Hon hade då gömt nycklen under soptunnan…Den var inte där…Och det var tydligen inget bra område…
What a smartass…
Tillslut lyckades vi få fram dom andra nycklarna som hon hade tänkt gömma bakom trärammen i lobbyn men som hade ramlat ner bakom själva ramen – våld löser allt.

Men etter dom dagarna så kan jag ärligt säga att vår vistelse i Denver har varit helt underbar och vi vill inte riktigt åka härifrån nu. Men nu är det dags för nästa etapp – roadtrip från Denver till Newark ca 27h enligt googlemap (som ljuger)…

OCH dom varnar för thunderstorms på hela vägen – this could be fun!!

Mer om vistelsen i Denver senare😀

Kommentera

