Dagens lurre

Fortfarande snorig som en babian och efter 3min promenad känner jag mig som en gammal tant minus käppen.
Saknar att kunna träna ordentligt framförallt när alla postat på fb hur lågt dom har cyklat etcetc – damn you Facebook!
Har varit hemma idag med men imorgon är det back to uniform som gäller! Ska äntligen få sova i Danemark och jag kommer så att dö stekta aubergine döden! 😱 Finns inget bättre än lösvikts färdig mat woho!

I alla fall, whole14, lagad mat en gång om dagen, ringer det en klocka?
Gårdagen kan vi skippa jag fuskade och köpte take away. Kunde ha lagt upp det på en tallrik, tagit en bild och bara lalala se vad jag har lagat. Men jag misstänkte att det inte hade gått igenom. Jag menar, när fasiken började jag skiva räfflade gurkbitar??

I alla fall, dagens blev lammfärs grytisch(?)
Utgående lammfärs (34kr/450g sweet)
0,5 st sötpotatis stor
1 broccoli huvud
1 burk hela tomater i kross
Vitlök MASSA
Lide olja att steka lammet i bääää
Paprikapulver, salt, peppar och rosmarin.

När köttet är stekt med vitlöken så i med resten utav skiten. Lägg på lockdjävlet och låt puttra iväg tills broccolin känner sig mer än mosig och sötpotatisen inte är lika stöddig längre.
Lägg upp i en fin skål (ny köpt woopwoop) hacka lite gurkslantar o lägg till lite bladspenat.
Volia! Lätt som en plätt och du lär bli mätt som en en en? Tja Gud vet vad, jag kunde iaf inte röra mig efter två portioner. Lite overkill med 2portioner men vad gör man när det är gott??

20130528-164907.jpg

Kommentera

