Wtf hände?

Midnattsloppet igår och jag hade ingen biljett, hade jobbat på morgonen (upp 0430), kört dagens CF pass eftersom jg hann det (innehöll i stort sett BARA ben och löpning).
Men så fick jag tag på en biljett, tvekade och velade men va fan okej Lets go liksom – hade ändå inga andra planer en lördags kväll sådär.

Var i gruppen 65-70min och tydligen 43år gammal (nog hennes bästa tid ever 😝).
Vet faktiskt inte vad som hände mer än att jag bestämde mig för att springa om dom som låg i min grupp och sedan råkade jag stöta på dom andra grupperna bra sådär på vägen. Och tydligen blir jag sådan att jag får energi utav att springa om folk – inte snabbt men som om att stegen blir lättare när man springer förbi en person.

Det slutade med pr i 10km – 46,54min tog det och jag SKREK rakt ut när jag insåg min tid och hur snabbt det hade gått.
Har enbart sprungit 3ggr den här sommaren och det har varit nu dom här 1,5 veckorna tillbaka och då endast 7km i Bokskogen mellan 42-47min…

Undra hur det hade gått om jag hade tränat inför loppet och fan i helvete! Nu kan jag ju ABSOLUT inte springa långsammare på nästa lopp – bajs 😱

MEN om den tiden gjorde mig glad så gjorde det här sms:et från min syster ännu gladare. Det slår allt, känslan utav att man gjorde rätt som struntade i sig själv och gjorde det här. För helt ärligt, det finns inget bättre än att komma hem till en städad lägenhet efter en stressig sommar och en kort semester.

20130908-064917.jpg

Och nu har jag legat hela natten och kallsvettat som en klimakterietant – måste ha varit daimglassen jag firade med inatt 😂😂😂

2 thoughts on “Wtf hände?

    • Tack, det behövdes fräschas upp lite. You know inför hösten o allt😉
      Alltså jag vet fortfarande inte vad som hände där, har aldrig sprungit så snabbt i hela mitt liv och det värsta är nog att det inte ens KÄNDES att jag sprang snabbt. Jag bara ”lullade runt lite”…
      Tror det är dom där 3gångerna i bokskogen i långsamt tempo – backigt is da shit.
      Man kanske skulle testa att träna löpning nästa sommar? Men det är så tråkigt att ha ett krav på sig (jag med min presentationsångest :O ).

Kommentera

