Behandlingar is da shit

Igår var jag hos en naprapat/terapeut/elittränare/kostkunnig/chakranavläsare <– typ en allt i allo minus verktygsbältet runt midjan (och ölkaggen).

Och:

SKIT POMMES!

Alltså fy sjutton för hans genomgång utav kroppen! Jag är stel på framsidan, baksidan, sidan typ över allt på mina ben. Noll kontakt med magstabiliteten – tack för den 20års gluten…Nu har jag fått en massa stretchövningar och ”rehab” aka träningar som ska göras VARJE DAG och inte en gång nä utan TVÅ alt TRE gånger / dag (men helst FEM gånger/dag) <— hur ska man hinna med det??

Stretching är inte bullshit. Framförallt inte när man får höra att man är värre än Greta på ålderdomshemmet i sina lår – stenlår typ.

Det är skönt att få en ordentlig genomgång och hjälp med allting – cellminnena har kapslat in så mycket i mitt liv att det sitter en hel del men samtidigt känns det såå pinsamt att ligga där i bh och veta att den här personen, han har hand om ELITspelare och han ser ALLT.

Och han är 1år yngre än mig…Känn dig inte alls gammal, ful, sunkig, hjärndöd flygvärdinna.

Vaknade upp helt yr och vimmelkantig imorse (man skulle kunna tro att jag hade druckit hela natten lång) och är nu 3h senare fortfarande yr och kryper på alla fyra nästan här hemma. Han måste ha löst upp en massa energispänningar hos mig som bara den.

För dagens wod gick bra, var inte såå trött oh tyckte det inte var så tungt (höhö ljuger inte alls). Men typ ta exemplet:

8 burpees tycker jag är helt okej sedan blir jag trött och seg

idag gjorde jag 15 burpees på raken innan jag märkte att farten började sakta ner…

Och vet ni vad det bästa är?

Han har exakt samma tankar och åsikter om kosten som mig. Tacka guuuudarna för ännu en som har fattat!

Det var/är dyyyrt som in i norden. Men ack så värt det (säger jag nu, jag har bara x antal återbesök kvar liksom)…Men slår man ut det ändå på alla pengar man borde lägga på psykolog, kostrådgivare, naprapat, massör, tränare så blir det bra mycket bättre än hans 2000kr för en 3h genomgång utav kroppen och sedan 1000kr/besök…

Man får se det så – annars lär min smålänning i mig gå bananaz!

Kommentera

