Okt = fuckfacemånad

Jag har tusen saker att skriva om men får det bara inte ner på print, mest för att tankarna kommer i duschen och mobil + dusch har jag hört är ingen höjdare.
Men det här är vad som cirkulerar i mitt huvud just nu (bland dammråttorna)

  • Är in i norden trött på att behöva försvara mig själv för att jag är en morgonmänniska. Ja, jag tycker om att gå upp tidigt på morgonen på min lediga dag alt en dag jag jobbar kväll för att äta frukost och sedan om jag känner för det gå och lägga mig igen. DET är lyx för mig i mitt arbete. Jag vill inte behöva försvara mig jämnt och ständigt och bli sedd som störd i huvudet för att jag är en morgonmänniska. Du kanske inte är en sådan som tycker det är härligt att stå upp kl 06 men inte fasiken står jag och säger att du är knäpp för det…

 

  • En annan sak jag är trött på är att man utav ”normen” inte vågar/orka stå upp och försvara sig själv när folk pratar om att sex är DET viktigaste i ens liv. Nope, sorry, har aldrig känt så. Jag är extremt asexuell och trivs pretty darn good med det. Hallå! Hellre vara noll intresserad utav intercourse och vara singel i 5år än att vara konstant pilsk i 5år och klättra på väggarna över att man inte får till det. Men också detta är något som inte är accepterat i samhället. Tydligen ska vi alla ha lika mycket sexdrift och hellre för mycket än för lite – för då är det något fel på dig…Sorry för detaljerna men jag har inte ens behovet att DIY…Och träffar jag någon så tja, mys är najs men please…Jag diggar mer att prata om intressanta saker än att rulla runt i vårt eget svett, hår och täcke…Just call me crazy…

 

  • Funderar på om jag ska ta tjänstledigt, flytta utomlands och plugga. Ska bara komma på vad. Och om det är något jag vill eller om jag bara känner för att fly lite.

 

  • Vill baka en massa men vet om att det kommer att sluta med att jag kl 03.00 står och förbannar mig själv och äter upp allting. It sucks att ha noll självkontroll.

 

  • Har fått tillåtelse att springa 1min gå 2min för att testa om knät klarar det. Så just nu vill jag ut i bokskogen men med mitt nämnda noll självkontroll så vet jag också om att jag kommer att bli som en kalv på grönbete och springa 7km nonstop så just nu har jag häftat fast mig själv vid köksbordet.

 

  • Insåg precis att jag åker till Tokyo om en vecka!!! Och jag har noll koll på vad jag ska ha med mig, hur mycket pengar jag ska växla och behöver man adapter? och och vad fasiken ska jag göra där nere? uppe? nere? äsch där borta?

 

  • Det är oktober – en svår månad mitt humör går upp och ner o upp o ner. Och jag vill bara ut och springa och börja ge järnet på gymmet – känna glädjen igen och inte vara så förbaskat trött (järnbrist, jag äter tabletter från och med idag).

 

  • Irriterad på att kroppen reagerar på allt jag äter vilket innebär att jag fortfarande inte kan äta kött utan lever på torsk och tonfisk och grönsaker. Häromdagen fick jag utslag utav räkor – vilket jag aldrig har fått. Och nötter ska vi inte ens börja prata om. I hate my body…

 

  • Tappar vikt men har blivit vobbly runt mage och lår aka tappar mucklerna och inget annat. Fuckface på det…

 

  • Ögonen ser fortfarande ut som en ”kom och hjälp mig vi dör” – måste skaffa ögoncreme innan jag ser ut som den gamla källingen jag är.

 

  • Hur kan det vara så att killar reagerar SÅ starkt på orden ”jag tycker om dig”?
    Det är ju inte så att jag sa ”hej! jag vill ha dina barn, gifta mig med dig och sedan sno alla dina pengar och fly med en toyboy”…Stämningen har varit rejält avhugget efter dom där orden (som blev skickade på sms och allt för att mitt horoskop sa till mig att den här veckan är jag ärlig och rak med mina känslor, både bra och dåliga. Det var sista gången jag tog råd från ett horoskop).
    Igår träffades vi och åt middag – hade inte setts på en vecka. En puss and that’s it sedan fick jag till och med fråga om det var ok att jag sov över (klockan hade blivit 22 jag menar, vem fasiken släpper iväg en ung tjej med rynkiga ögon mitt i natten att cykla hem ensam?).
    Det kändes inte helt 100 mer akward och konstlat…Kul…Där försvann ordet ”åh, så skönt att ha träffat någon där jag känner mig så bekväm”. Fuckface på den alltså – mycket fuckface men wtf det är ju oktober då är det tillåtet att ha fuckface på allt. Framförallt när jag inte kan springa…Då suger livet lite extra.Sådär, så har min vecka sett ut plus att jag har jobbat 10h varje dag mån-fre och knappt känt att jag har varit hemma och nu det här med han där…

    Hans svar på mitt sms (som blev skickat i torsdagskväll tror jag det var):

    ”Haha tack va söt du e, även om det skrämmer mig lite så blir ja glad”

Mitt svar tillbaka?

(osynligt fuckface här då alltså) ”Skrämmer dig? Skrämmer mig mycket”… BOOJA!

2 thoughts on “Okt = fuckfacemånad

  1. Oh massa jag vill skriva här ju!
    Det är fasiken VÄRRE att ursäkta sig själv att vilaj gå och lägga sig kl nio (Nej jag kan inte ses kl 8 för jag går och lägger mig en timme senare.. hehe)

    Har du fått sleepaiden???

    Allergierna låter helt sjuka, jag antar att du varit hos alla läkare möjliga.. finns det något kvar du kan kolla upp??

    Jag fortsätter att GÅ UPP I VIKT!!!! Förstår inte vad som händer? Kanske ska jag sluta med Paleo och börja med vete och socker igen?

    Jag tycker om dig är tyyyp det finaste man kan säga för det är så KRAVLÖST. Jag älskar dig är mycket värre och innehåller såå mycket mer. Kan man inte ta det så är det mer ett tecken på att mottagaren analyserar fel. (tycker jag)

    Ang sex.. AMEN SISTA! ÖNSKAR att det fanns mer infoom det och typ en öppen konversation men nej. SVD hade en förljetång om det på Idag sidan men det är det enda jag sett. Men det funkar att vara gift och rätt asexuell, MEN det som ger mig ångest är när folk säger ”första steget till att göra slut är att inte ha sex” eller ”du gillar uppenbarligen inte honom om du inte vill ha sex”. Det får mig typ att tvivla på mig själv!

Kommentera

