Missy Ladybug

Jag kan inte säga att allting är tipp topp här borta på min sida utav sängen.

Och jag hade tänkt att gå in på det men nu när jag sitter här framför skärmen är det som om att alla mina ord har försvunnit.

Skit happens liksom (med orden tänkte jag, allt annat skit är just nu bara skit).

Jag har sen jag träffade killen (som senare ”dumpade” mig) börjat tänka mer och mer på det andliga. Det var längesedan jag tänkte på det och överhuvudtaget tog mig tid till att faktiskt fundera mer och mer på det. Men eftersom han håller på med chakran och är andlig själv så fick jag en sådan ”nä, jag vill också ta tag i mig själv nu alltså, jag vill jag med”.

Sen kommer livet i vägen och man fortsätter att tuta och köra tills igår. Då fick jag besök 3 gånger. Bara sådär.

Utav 3 olika nyckelpigor.

1. Första gången var det precis innan lunch så hade en nyckelpiga landat på jackan min på bröstet – en röd med svarta prickar.

2. Efter lunch fann jag en vandrande nyckelpiga på köksfönstret – gul med svarta prickar (släppte så klart ut den).

3. När jag hämtade hem Tuktuken från Ystern satt där en nyckelpiga på motorhuven – en svart med röda prickar.

Normalt brukar jag inte läsa in någon betydelse i det här. Men jag blev påmind om den gången jag fick insektsbesök för några år sedan. Det var våren/sommaren efter att jag hade kommit hem från AbuDhabi och var sådär vilse som man bara kan vara efter att ha bott utomlands ett tag för att sedan komma hem till inget jobb, inga vänner och sovandes på pappas soffa. Den våren umgicks jag rätt så mycket med en gemensam vän till mig och Ystern som är mer utvecklad i sin mediala kunskap. Och då fick vi konstant besök utav fjärilar, inte flera på en gång utan en då och då när vi var ute och gick. Och jag kunde stanna upp och röra på fjärilen medan den satt där helt stilla och visade all sin prakt.

När pappa gick bort hade jag en fågel utanför balkongen som flera dagar i rad kom vid ungefär samma tid punkt och tittade in och kvittrade. Den flög inte heller iväg när jag närmade mig. Det var en sådan där gud vad heter dom (nu märks mina bristande kunskaper – flunkade helt i 4:ans test på svenska fåglar), den var gul med lite blått på sig…En flyttfågel vet jag iallafall.

Men tillbaka till nyckelpigorna. Det har fått mig att googla lite idag eftersom jag känner att jag själv inom mig inte mår helt 100 och tja, jag kanske svamlar men dom brukar dyka upp när man känner sig märklig. Googlandet ledde mig till den här sidan

Ladybugs

Och kanske det stämmer? kanske inte?

Jag får försöka att vara öppen och se vad som händer…

Så jo, jag vill känna mig älskad, åtråvärd, snygg, kunna äta nötter igen utan att reagera på det (mandlar är ett nono nu mera), ha någon att spendera kvällen med, bli kliad på ryggen.

Han var inte redo för ett förhållande men den glädjen jag hade under dom där första 10 dagarna har jag inte haft sen efter pappa försvann. Ni vet, där man är käck och skämtar friskt på jobbet igen, där kommentarerna flödar ur en. Sen kom dagarna där jag kände på mig att något inte stämde – vilket det inte heller gjorde, tyvärr tog det honom lite mer än en vecka att berätta för mig. Och då kändes det okej igen, jag är bra på att skärma av känslor och skicka iväg dom. Men nu idag, när vi sågs igen på lunchpasset. Jag är inte intresserad utav honom igen men den där känslan man får när man går därifrån för att äta lunch själv och att man på något sätt inombords sig själv hade hoppats på att få sällskap på lunchen genom att man hade gjort en matlåda och tagit med sig den…Den känslan utav utanförskap, ensamhet…där är jag nu…Vänner finns där om få men bra vänner och familj har jag men min familj har alla varsin partner, hund/barn/monster.

Jag har en TukTuk och roomie som ser mig som mesig (typ ni vet lågstadiet där dom coola var coola och boknördarna var mesiga och kvittade vad dom gjorde för att vara snälla så blev dom bara ännu längre ner i deras syn – sådana tendenser har hon ibland mot mig. Jag kompenserar med att ta extra betalt för elen och toapappret – I win).

One thought on “Missy Ladybug

Kommentera

