Jag vägrar ge upp!

Spolarvätskan har nu varit slut i över två veckor. Eftersom jag är en extremt seg person på att fixa saker och ting (blev en liten förbättring efter boken ”En man som heter Ove) så tog det mig tja 1 vecka ungefär tills att jag tog mig i kragen och blandade till i en liiiten flaska lite spolarvätska med vatten.

Så nu borde TukTuken ha fått spolarvätska i sig igen, eller hur?

Men nja inte helt och hållet. För nu sitter jag här med min flaska i bilen och har spenderat 5 dagar med att leta efter den jävla förbannade knappen som öppnar motorhuven!

Och nej, den är inte under ratten, över ratten, under sätet, i sätet, mellan dörren och sätet, under pedalerna, på pedalerna, gud veta var fasiken den förbannade knappjävlen är någonstans!

Så jag tog vettet till mig och frågade Mamma var den satt eftersom hon var den som öppnade min motorhuv sist. Inte kommer hon ihåg det men däremot gav hon mig då (förutom ovanstående gissningsförsöken) tipset att kolla i manualen för där ska det stå…

Ja jo det skulle jag ju iofs kunna göra men det känns lite som att ge upp…Som att låta knapphelvetet vinna över mig, ni förstår?

 

Så nu sitter jag här med en pet flaska fylld med blåvätska (som blev varm när jag hällde i kallt vatten – cooooolt) och letar fortfarande efter knappskiten. Just nu tänker jag att ”skit i att fylla på spolarvätska, däcken ska ändå bytas snart och då fixar dom det där OCH under tiden kan jag alltid tja typ stanna mitt på vägen hälla lite blå vätska på rutan manuellt och låta det vara höstens nya spolarvätsksystem”.

 

Kommer fan att hitta den knappskiten till sommaren….Och då JÄVLAR ska det fyllas på med vätska!

Kommentera

