Så vände vi upp o ner på myntet igen dårå

Hur sjukt är det inte att ens värld kan vändas så upp och ner enbart för att dom har bestämt sig för att stänga just den boxen jag tränar Crossfit på?

Det finns en till box i samma regi men den ligger inte alls vid havet, är större i yta, sämre pullup bars och helt enkel inte lika trevlig som ”min” box.

Min box där jag har mitt umgänge heck! Det är endast där jag träffar folk när jag är ledig. Är rätt så socialt slut när jag går av mina 5 arbetsdagar och därför har boxen blivit per automatik mitt sätt att träffa folk och umgås på mina lediga dagar. Över en wod så där, lite löst snack, skratt här o där och nu är det slut med det.

Jag har fått insider information om tt en ny box ska öppna nere vid vattnet men kommer det att bli samma stämning? Samma sorts människor?
Eller kommer dom flesta gå över till batcaven eller ska vi alla splittras nu så som man gjorde när man tog studenten? (Då var det skönt nu är jag bara uppgiven).

Och hur kommer det sig att en stängd box får en att börja fundera på att flytta och lämna landet?
Hur kan en box ha en sådan stor inverkan på ens liv att när den inte finns längre så känner man sig lite mera ensam?
Står i valet och kvalet om jag ska fortsätta på batcaven, byta till en annan box, sluta helt och enbart kör cf på ett vanligt gym, hitta något jag kan plugga och flytta utomlands eller byta jobb…

Jag vet att jag är uttråkad här i Sverige kanske det här är bra för mig? En Push att göra något med mitt liv??

Men ändå! Jag vill inte att boxen ska stänga alla mina ”vänner” 😪

One thought on “Så vände vi upp o ner på myntet igen dårå

  1. Menar du Crossfit Fabriken?
    Hittade den först idag men hittar inget om när de ska öppna.

    Hittade även din blogg för första gången idag. Underhållande! =) Men länge sedan du skrev. =(

Kommentera

