Semester?

Det är så typiskt mig att gå runt i ett halv år och säga ”på min semester då ska jag (banne) mig åka till Rumänien och vandra i Transylvanian – för där ska det vara så fint”.

Nu sitter den här muppen (jag) med semester i September och alla vänner vet att jag ska vandra i Rumänien i då men fortfarande FORTFARANDE har jag inget bokat eller planerat…

Ingen flygbiljett är köpt,
inget hotell är bokat,
inte ens ett par vandringsstrumpor har jag införskaffat…

Och September börjar närma sig…

Börjar förstå varför folk åker på charterresor, man betalar, längtar (med modifikation möjligtvis vem längtar till kisspooler och barnklubbar?), sätter sig på planet, blir full som ett as, åker svettig buss till hotellet, norpar bästa solstolen och parkerar sin rödbrända bak på den dom kommande dagarna…

Jag måste börja sluta säga till folk vart jag ska resa alt lära mig att photoshop in mig själv i alla Rumänien bilder jag kan googla fram…

Kommentera

