Att ha en ankommande 30-årskris

Like a thunderstorm….

När man plötsligt inser att man har en annalkande kris på väg (kärringen blir gammal 2016) så kan man hantera krisen på lite olika sätt…

B la med att:

Köpa en ny bil. Tuktuken har blivit tonåring och efter Maj heter den numera TuffTuffen…Lika cool som Blixten…Eller inte…Det är iaf ingen jäkla kombi…

Fortsätta Hemnetknarka efter det där förbannade sommarhusdrömmen.

Få ångest över att ta ett lån till sommarhusdrömmen, trots att man inte ens har hittat hushelvetet.

Betala 1500kr till Spinn of Hope och istället för att dela upp dom där 12h utav ren spinning, själv sätta sig i sadeln och spinna loss samtidigt som man stortjuter för att man har faktiskt all tid i världen att göra det här på en lördag utan att någon saknar en.

Inse att man nog vill ha ett vardagsliv. Att dela saker som har hänt på jobbet med någon annan eller helt enkelt bara ta sig i kragen och inte glo på nätet varje kväll, utan faktiskt göra något produktivt.

Inse att det krisen nog går ut på är att man inte vill vakna upp ensam på sin 30 årsdag. Ingen hint alls till vänner att överraska mig, närå inte alls…DO IT

Stortjuta när bolaget vill ge en en arbetsvecka som är mån-tors arbete och fre-sön ledigt. Jag behöver hulk ingen hulk helg hulk ledig, jag hulk har ju hulk inget hulk familjeliv. Dom gav upp, skakade på huvudena och jag ska fortsätta ha 5 arbetsdagar och 4 lediga – en 5/4 nyckel.

Blir tagen för 21 år utav våra vikarier och bitterfittan kommer fram och väser bitskt till dom ”sluta smöra för kärringen, ut och samla waste”…

Börjar förstå att kroppen inte är lika ”uppåt” som innan. Aka röven hänger mer <– fast jag diggar min hängröv. Plötsligt passar byxor. Viva la hängröv!

Börjar också förstå att trycka i sig mat och slik, snack og chokolaaaadeee varje kväll inte lätt kan fixas genom att inte äta slik, snack og chokolaaaadeee.

Det tar emot att röra på sig. Bara dom där extra stegen från parkeringen när man inte får plats på gatan får rynkan mellan ögonbrynen att frenetiskt vibrera.

Vuxenacne följer tydligen med in i ens 30 års kris också…varför inte? Såklart inga sådana finnar och porrmaskar man kan klämma…Vad är det då för mening med det hela?

Att det har blivit tungt att springa (kan iofs bero på hängröven) men jag tror mer på att jag är lat och inte har sprungit på några månader plus att när jag väl sprang (för 2h sedan) fick en fet blåsa under stortån…När hände det där?

Att snart bli 30 och fortfarande ha fina utslag på hela överkroppen och vara gul som en citron gör att mitt finger per auto sveper åt vänster på Tinder (det hade den iofs ändå gjort..blyga djävel).

Jag kan bara inte få in i mitt lilla huvud att jag är snart 30, men ser ut att vara mellan 16-21 beroende på osminkad eller sminkad och bli behandlad som en 17 åring utav random people, samtidigt som jag beter mig som om att jag är 57…Det är nästan så att jag vänder ut och in på plastpåsarna och återanvänder dom 10 gånger innan jag kassera dom.

 

Lämna en kommentar