Om man inget piano har får man kakan ta

Åååh det här receptet blir aldrig gammalt och det är nu på sommaren som man ska äta alldeles för många kaugor under bersån ❤

Feederfriend

Jag har kommit in i en period då jag har behovet utav att vara kreativ. Men då jag inte har något piano att klinka bort tiden med så har hjärnan tagit en annan väg för att få utlopp.
Nämligen att komma på recept som låter bra i teorin men kan gå helt galet i praktik.
Tillslut var det bara att ge med sig och baka ut dom här recepten.
Vilket inte är det lättaste när höger hjärnhalva ställer sig emot att baka (jag har noll självbehärskning aka jag äter smeten innan den har varit i ugnen).

Gårdagens recept blev i alla fall lyckat:

20140823-101816.jpg

Korintkakor – paleo & allergivänliga:
Korintkakor paleo

4st stora dadlar blötlagda -behåll vattnet
Cashewnötter ca 100g blötlagda
Kokosflingor ca 1-2dl
Kokosolja 2-3msk
Korint en handfull
Fibrex en handfull (eller mer)
Kardemumma alt nejlika – tror de hade varit godare faktiskt
Vaniljpulver
Salt

Blötlägg dadlarna och nötterna i…

Visa originalinlägg 86 fler ord

Lämna en kommentar